svensk vvs support

Svar på vanliga frågor

Hur gör jag om jag vill boka service?

Svar:

Svensk VVS Support serviceadministration har som uppgift att boka in servicetider
med alla kunder, ett arbete som man bedriver på heltid då man dagligen kontakar
befintliga kunder med förslag på tider för service enligt kundens önskemål.
Du kan självklart även ringa in till kundservice och boka en tid själv om ärendet är
brådskande.

Ska jag som kund skicka tillbaka serviceunderlaget som jag fick
i den första försändelsen?

Svar:

Serviceunderlaget är till för dig som kund som en lathund, du fyller
i serviceunderlaget efter bästa förmåga och sen kommer serviceadministrationen att samla
in dessa uppgifter vid inbokning av service.

Varför behövs serviceunderlaget?

Svar:

Svensk VVS Support är väldigt mån om att alltid erbjuda dig som kund bästa
möjliga support, därför är det viktigt att vi känner till fabrikat samt modell på
din värmepump så vi kan hjälpa dig vid ev problem samt även förberedande för
kyltekniker vid service.

Har Svensk VVS Support personal behörighet att utföra service samt reparation?

Svar:

Alla kyltekniker som Svensk VVS Support skickar ut till kund är alltid behöriga att
utföra service eller reparation samt handhållande av köldmedier.

Är ni alltid på plats inom 48 tim vid  driftstopp eller andra problem?

Svar:

Svensk VVS Support är alltid på plats inom 48 tim om det är möjligt för kunden.
Vid driftstop eller annan problematik med uppvärmningsapparatur är det viktigt att
man har assistans omgående.

Kan jag betala hela årsavgiften i förskott?

Svar:

Självklart kan du som kund betala hela årsavgiften men ändå till fullo
nyttja ditt serviceavtal under hela året.

Hur fungerar er kundservice?

Svar:

Vi är det enda företaget inom uppvärmning mot konsument med en riktig kundtjänst.
Vår kundtjänst är alltid bemannad med kompetenta kyltekniker som finns till för att
hjälpa dig via telefon. Många problem kan man oftast lösa via telefon, man kan t ex ha fått en
felkod eller liknande från värmepumpen.


svensk vvs support

En regelbunden service en gång per år av din värmepump kommer att förlänga livslängden betydligt. Du får även en bättre inomhuscirkulation då luftsystemet regelbundet servas. Redan efter 6-12 mån efter att du har köpt din värmepump så börjar den tappa i kapacitet p.g.a av utebliven service. Kompressorn tvingas jobba hårdare och drar mer energi. Utebliven service resulterar alltid i sänkt livslängd för din värmepump vilket resulterar i att du måste investera i en ny maskin efter några få år. Utan service drar din värmepump även mer el, vilket resulterar i högre elkostnader.
Skadorna som uppkommer vid utebliven service är många t ex:

 

smuts i rörliga delar
smuts i innerdel & ytterdel
igensatta kondensslangar
smutsiga filter
funktionsstörningar i värme & kyldrift
kondensorhaveri
mögelspridning i kondensor
ventilhaveri
motorhaveri
läckage av farligt köldmedium

 

Skälen till regelbunden service är många men de två viktigaste är nog även de vanligaste till att man investerar mycket pengar i en värmepump; att få ett behagligt inomhusklimat samt en sänkt energikostnad.

Vi på Svensk VVS Support är stolta över att få hjälpa tusentals kunder med detta.


svensk vvs support

Svensk VVS Support är idag störst i Stockholm/Mälardalen samt Västra Götaland med service av luft/luft, luft/vatten samt bergvärme mot konsument. Vi erbjuder dig som kund kvalitativ service, snabb assistans alla dagar i veckan samt fri telefonsupport. Alla våra kyltekniker är självklart ackrediterade för service och installation samt handhavande av köldmedier enligt gällande föreskrifter. Läs mer.

RSS 2.0